
!to "p4_rirq.prg",cbm
TEDGraph1 = $FF06 ; $FF06: TED Graphic-Register 1
TEDGraph2 = $FF07 ; $FF07: TED Graphic-Register 2
TEDKLatch = $FF08 ; $FF08: TED Keyboard Latch
TEDIRQ = $FF09 ; $FF09: TED IRQ Status Register
TEDIRQM = $FF0A ; $FF0A: TED IRQ Mask Register
TEDIRQR = $FF0B ; $FF0B: TED Raster IRQ Register
TEDCUR_H = $FF0C ; $FF0C: TED Cursor H
TEDCUR_L = $FF0D ; $FF0D: TED Cursor L
TEDSND1 = $FF0E ; $FF0E: TED Sound Voice #1 L
TEDSND2 = $FF0F ; $FF0F: TED Sound Voice #2 L
TEDSND1H = $FF10 ; $FF10: TED Sound Voice #1 H
TEDSND = $FF11 ; $FF11: TED Sound Volume,on/off,Wave,D/A
TEDREG = $FF12 ; $FF12: TED Register
TEDREGA = $FF13 ; $FF13: TED Register
TEDVRAM = $FF14 ; $FF14: TED Video-RAM
TEDBACK = $FF15 ; $FF15: Background-Color
TEDCOL1 = $FF16 ; $FF16: TED Color 1
TEDCOL2 = $FF17 ; $FF17: TED Color 2
TEDCOL3 = $FF18 ; $FF18: TED Color 3
TEDBORDER = $FF19 ; $FF19: TED BORDER
TEDCHARH = $FF1A ; $FF1A: TED Char Position H
TEDRASTH = $FF1C ; $FF1C: TED Rasterline H
TEDRASTL = $FF1D ; $FF1D: TED Rasterline L
TEDRASTC = $FF1E ; $FF1E: TED Rastercolumn
TEDRASTV = $FF1F ; $FF1F: TED Raster vertical
TEDROM = $FF3E ; $FF3E: TED ROM ON
TEDRAM = $FF3F
*= $2000
;--------------------------------------------------
; Commodore 16 - TED Rastersplit
;--------------------------------------------------
screen=$0c00
sei
lda #$70
sta $a0
lda #$93
jsr $ffd2
ldx #$00
- lda text,x
sta $0c00+160,x
lda text1,x
sta $0c00+800,x
inx
cpx #$28
bne -
lda #{rasterirq
sta $0314
lda #}rasterirq
sta $0315
cli
jmp*
rasterirq: lda $a0
cmp #$01
beq +
dec $a0
+ lda TEDREG
and #$fb
sta TEDREG
lda TEDREGA ; ram charset $1800
and #$03
ora #$18
sta TEDREGA
lda #$f1
lda TEDGraph2
ora #$90
sta TEDGraph2
sta TEDBACK
sta TEDBORDER
- ldx TEDRASTL ; splitline
cpx #$70
bne -
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
nop
lda #$c4
sta TEDREG
lda #$d0 ; rom charset $d000
sta TEDREGA
lda TEDGraph2
and #$00
ora #$08
sta TEDGraph2
lda #$94
sta TEDBACK
sta TEDBORDER
- ldx TEDRASTL
cpx #$ff ; endline
bne -
endirq: jmp $fcc3
text: !scr " W scramble ram charset just ripped W "
text1: !scr " rom charset at $d000 for second part "
*=$1000
!bin "scramblezs",,2 ; the place for your charset
Letzte Änderung: 2020-12-29 10:34:56